lørdag 14. juni 2014

FREDAG DEN 13 -

 er ikke noe ulykkesdag her i huset,tvert om!  I går fikk Martine og de vite hvem de kom i klasse med på ungdomsskolen---ren lykke da papirene dalte ned i postkassa. De er fire bestevenniner som har vert sammen siden 1 klasse,hver dag nesten...å ønske var å komme sammen med en av de ihvertfall. Men da vi las nedover lista var ho jo komt sammen med to av de venninene. Da skolen var ferdi sto eg å venta på ho ved veikanten,eg så ho kom gående oppover bakketoppen....å ho bare grein å grein. Ho hadde hørt på skolen hvem som kom sammen...å nei tenkte eg,dette var jo det beste som kunne skje. Ho hadde jo fått to av venninene sammen med seg i klassen. Men ja det var der det lå,ho var helt ifra seg for de var jo fire..ei av de måtte nå gå aleine. Dette gikk så inn på Martine,ho klarte ikkje å glede seg over at hennes ønske var gått i oppfyllelse...å det er veldi fint å se at de har sån omtanke for hverandre...de er helt unike.
Det ble og en ren lykke for meg og på fredag den 13. Eg har hatt dette med teorien til lappen hengenes over meg i mange mnd nå. Har aldri tid for å lese,eg prioritert ikkje det når ungene var i seng og huse måtte ryddes. Teoriboka åpnet eg for første gang i går. Da sendte eg Matheo i barnehagen,noe som eg aldri gjør nåe eg har fri. Men da flatet eg ut på gresset her hjemme med teoriboka. Har prøvn noen ganger på nette på sån teoriprøve der,men bare stryk. Eg bare utsatte og utsatte dette hele tiden. For det var jo ikkje vits i å prøve når eg bare stryker på nette alikevel. Men etter mange timers lesing i går kom en vennine av meg å hentet meg ,dumpet meg på trafikstasjonen og eg var fint nøtt å gå inn å ta denne prøven som hang som ett mareritt over meg hele tiden....GRATULERER,DU HAR BESTÅTT!



1 kommentar: