lørdag 14. desember 2013

Litt av hva vi har kost oss med i desember.

Her går det i ett hele dagen,ukene...ja som det sikkert gjør hos alle andre også. Men noe har vi kost oss med og. E vannvitti lenge iden eg har lagt ut noe her på bloggen,så det blir litt av hvert i dette innlegget.  
Som i de siste 12 årene så måtte vi i år og lage pepperkake by. Vi inviterte noen gode hjelpere å byen ble kjempe fint pyntet.










                                                 Her e vi klar for å gå i nissetog.



 Martine har i høst gått på dansing. Å de avsluttet året med ett kjempe stort flott danseshow. De øvde hele torsdag og hele fredag fra etter skolen til kl 23 på kvelden. Lørdag å søndag møtte de opp kl 10 til siste show var ferdi kl 20 på kvelden...det ble en slitsom helg kan eg tro for de her proffdanserene :) Det var vannvitti bra og de var så klart kjempe goe...veldi stolt mamma :)



Vi har og som tradisjonen sier en tur opp til Marit og familien å lager julekrans (martine var på dans). Dette e veldi koseli,men var ikkje mye hjelp eg fikk fra ungene denne gangen da Martine var på dansing og Matheo var mer opptatt av firhjulingen som sto i hjørnet i garasjen...men veldi koseli var det.




Vi har og vert hos June og de å bakt julemenn,noe som alltid er veldi koseli...å det smakte veeeeldi godt





 Vi har bakt litt andre sorter og her hjemme,om Matheo er alltid på plass når det skal bakes...eller smakes :)



                                                     Litt julekule maling på gang.

Enda litt baking...

I sommer fikk Matheo noe hos Best`n på Fedje som han liker veldi godt å holde på med. Det har vert veldi greit å holde på med de dagene vi har vert hjemme når han var syk.


Ungene fikk de her "boksene" i kalenderen en dag å i dag måtte vi jo teste de ut. Når du har kokt ett egg å skrelt det så putter du det i boksen...å vips så har du stjerne og bil egg. Neida var ikkje så veldi vellykket. stjerna ble bra men bilen var litt vanskeligere å se.


I natt hadde sannelig nissen vert her. Å det var en beskjed på melka da vi skulle spise frokost...å det var sannelig to rom som ble veldi fint ryddet i dag gitt :)  Tror eg må ringe han her nissen eg å spør om han kan komme igjen å skrive en melding til han der rotete mannen eg har og om at han må rydde garasjen sin og...lurer på om det funker like bra :)

 Vi har og vert på juleverksted sammen med de eg jobber sammen med og alle barna. Det var super koseli. For ett flott påfunn. Der fikk ungene lage mye flott,lekt og vi spiste grøt.



 Å da vi kom hjem fra juleverksted kom eg hjem til denne vannvitti flotte buketten fra min kjære mann som e i nordsjøen. Hvor dagene å ukene e blitt av skjønner ikkje eg,men det er i mårra ett år siden eg opplevde min livs flotteste dag...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar