lørdag 22. november 2014

Kosekveld.



 På fredag var det en veldi lykkeli gutt som gikk å la seg utpå kvelden. Det er ikkje mye som skal til for å glede en liten gutt. Da vi var ferdi på jobb å i barnehagen på fredag var det ikke vanskeli med å få han med seg hjem...for da skulle vi hjem å gjør klar til spillekveld. Dette har eg og Matheo aldri gjort før. Hadde veldi ofte aleine kvelder med Martine før i tiden. Ken er på jobb og Martine er på Bømlo og da var det helt perfekt for en skikkeli kosekveld med bare meg og gogutten min. Vi har jo selfølgeli hatt sånne filmkosekvelder før,men det er enda koseligere å gjør noe sammen ikke bare se noe sammen :)  Vi rigget til med alle teppene vi fant forran peisen. Godisen var handlet inn og Matheo valgte spill. Vi lå der på teppene å spilte i ett par timer :) var så koseli...eg ville ikkje at kvelden skulle ta slutt.. så da vi var ferdi med å spille fant eg like godt frem den magiske juleboken som står helt øverst i bokhylla 11 mnd i året. Det var det perfekte øyeblikket til å ta den frem.  Dette er en julebok eg skulle ønske alle hadde i bokhyllene sine. Matheo husket den fra i fjor,men det er like spennende sjølv for meg som har lest den tusen ganger før. Matheo fant kartet og reiseruta til nissen inne i boken og vi måtte huske å gi den til nissen når han kom på julaften. Men da stilte eg spørsmålet:  åssen skal han finne ut hvor han skal dra da når han ikke har kartet sitt. Da smiler Matheo med hele ansiktet og sier:  jamen mamma det er ikke noe problem,han vett jo hvor eg bur...han var her jo sist :)




Vi fikk og begynt på noen julegaver. Å eg ble så overaska og stolt over Matheo når eg så kor go han var på å teine. Vi har ikkje teinet mye her hjemme,så eg tenkte dette var noe han hadde holdt på med i barnehagen,men han hadde nesten ikke teinet der heller :)  Her teiner han en person ute med høst trærne. 








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar