søndag 8. februar 2015

GUTTE ROM.

 Oj oj oj her var det lenge siden eg hadde lagtut noe,men i dag hadde eg lyst og dele noen bilder av det nye rommet til Matheo med dere. Vi ble kjempe fornøyd alle tre...serli Matheo. Eg har aldri sett Matheo så glad i hele hans liv. Vi hadde stengt av rommet hans imens vi pusset opp så det var helt hemmeligt alt som skjedde der inne. Nå var det på tide å få vekk den lyse blå baby tapeten med de søteste kaninene på. Det var litt trist å rive den ned. Eg husker så godt når vi gjor istand det rommet når vi viste det var en gutt vi ventet. Og han Pappa var nede på besøk og tapetserte rommet. Men den lille gutten vår er ikke så liten lenger og han sa så fint sjølv en dag: Mamma nå vil eg ikke ha baby rom lenger :)
Vi dro inn til stoff og stil i Kristiansand en dag og han fikk velge mellom alle stoffene som var der hva han skulle ha til gardiner. Å da valgte han de her nydelige grønne (til min store glede,for eg elsker jo sånne farger). Eg hadde bestemt meg for at sjølv om eg ikkje liker sånne donald duck eller cars osv rom så skulle det bli det han valgte uansett. Barns medvirkning er det ikkje det det heite :)  Da vi hadde fått målt opp og klippet stoffet til og var på vei til kassen for å betale hører eg en veldi engasjert gutt rope litt forran meg. MAMMA DET VIL EG HA SOM GARDIN.  HELDIGVIS hadde vi klippet opp stoffet og måtte ta det med oss,for eller så hadde vi komt hjem med lilla gardiner stappet fult av glitter og paljetter :) Da vett eg ikkje helt åssen eg skulle fått gjort istand resten av det rommet...måtte jo blitt noe barbie eller noe da :)  Så da var det bare å dra rundt i butikkene da og finne litt dill og dall til rommet som kunne passe til gardinene. Fant to kjempe fine bilder som passet helt perfekt og for ikkje å snakke om de søte ugle knaggene. Madrassen i lesekroken måtte selfølgeli bli sydd nytt trekk på,for på ikea finnest det jo bare sånne knasj farger som ikke hadde passet inn,og noen nye pynteputer. Her kommer noen bilder som dere kan se.
Bokhylla og nattbordet er hjemme snekret og har Ken laget på mål fra meg så de skulle passe helt perfekt inn...flinke mannen min.








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar